Tshawb

Welkom geinteresseerde publicatieonderzoeker

Wat zou het bijzonder zijn als er hoogleraren zijn die hierop interactief reageren om Lisan als buiten-promovendus te willen begeleiden. Dit promotievoorstel betreft een interdisciplinair onderzoek met disciplines als:

Nederlandse Taal, Taalontwikkeling in het algemeen, Hersenonderzoek, Sociale Educatie, Jong Burgerschap, Kinderrecht, Digitale technieken, Sociale Media.

Proefschriftvoorstel-DEFINITIEF-03-10-20135.pdf

Publicatie 03-10-2013, de definitieve uitgave van het promotieonderzoeksvoorstel, de dag, waarop de eerste workshop fasten4 TalentPrints werd gegeven en de dag waarop Nederland discussieert over de ´Superschool´ vanaf 2,5 xyoo

Hieronder volgt de conceptversie van augustus 2013

Promotievoorstel kaft

Proefschriftvoorstel 20 augustus 2013

Publicatie vandaag 20 augustus 2013, de dag waarop Amsterdam

geintegreerd onderwijs vanaf 2,5 jaar aankondigt,

op de voorpagina´van de Volkskrant en andere media

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

De volgende publicaties staan in een direct verband met fasten4D4TalentEdutainment In deze publicatie wordt aangetoond, dat kindgericht onderwijs effectiever werkt, dan leerstofgericht onderwijs. Het Nederlandse onderwijs kenmerkt zich groetendeels door leerstofgericht onderwijs.

De afstudeerscriptie van Lisan Fasten (2003) voor het doctorale examen Master of Science aan de faculteit Gedragwetenschappen van de Universiteit van Amsterdam

♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦

De vertaling heeft geen vat op de plaatjes. Hier de tekst van de kaft:

Flexibel handelen met verschillende opvattingen

Leerkrachthandelingen en leerkrachtopvattingen ten aanzien van sociaal emotioneel gedrag in interactie met jonge leerlingen

Flexibel handelen

Download met klik op: Doctoraal Scriptie 2003

♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦

Een interventiemodel van Lisan Fasten (2003) gemaakt als cadeau voor de leraren die deelgenomen hebben aan het onderzoek voor de doctorale scriptie. In dit interventiemodel worden de dieren van de Winnie de Pooh verhalen van Milne gekoppeld aan de Roos van Leary

GedragTalentenTaart 8 karakters met 32 TalentVaardigheden

De verhalen van Milne zijn verdeeld over de vaardigheden van de dieren. De verhalen geven een duidelijk beeld, hoe een karakteristiek werkt en welk effect je sorteertDe uil weet 4 vaardigheden om goed leiding te kunnen geven

Kangaroe Kanga weet 4 vaardigheden om goed te kunnen (ver)zorgen

Kangaroejong Roe weet 4 vaardigheden om goed te kunnen volgen

Varkentje Knorretje weet 4 vaardigheden om goed te kunnen afwachten

Ezel Ijoor weet 4 vaardigheden om je op een goede manier terug te trekken

Konijn weet 4 vaardigheden om goed kritisch te zijn

Tijger Teigetje weet 4 vaardigheden om goed strijdbaar te kunnen zijn

Beer Winnie de Pooh weet 4 vaardigheden om een goede winnaar te zijn

In 32 weken kunnen leerlingen van kleuter tot en met het middelbaar onderwijs aan de hand van dit model de 32 vaardigheden leren die nodig zijn om flexibel te kunnen reageren op willekeurige gebeurtenissen

Je kunt de 32 weken met training van vaardigheden zo vaak herhalen als gewenst is door een leerling of een groep leerlingen. Elke leeftijd kan een andere invulling geven aan het leren van de vaardigheden. Hoe ouder de leerling, dez te diepgaander werkt het effect van de karakteristiek

Milne heeft de oorspronkelijke verhalen geschreven in bijzonder fraai Engels. Voor leerlingen van groep 8 van de basisschool en ouder is het boeiend om de gedragsontwikkelings vaardigheden te koppelen aan de verhalen in het Engels

Klaproos kaft INTERVENTIEMODEL

Downloaden door klik op: Interventiemodel 2003

Het PromotieVoorstel 2013 is in behandeling. Deze wordt op korte termijn gepubliceerd.

Downloaden door klik op: Nog even wachten tot het PromotieVoorstel weer helemaal up-to-date is

♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦

Promotievoorstel

Ontluikend Lezen met D4 Stimuleren

op basis van

het kind tussen 2 en 4 jaar met een AuthentiekTalentPalet

Nog even wachten tot je het zo gauw mogelijk kunt downloaden